Buxtehude - závod, který vždy přináší spoustu dramatických situací - byl pro PEUGEOT Total tvrdou jízdou, ale tým bude neúnavně pracovat, aby zužitkoval očividnou rychlost vozu PEUGEOT 208 WRX a příští měsíc v Jižní Africe úspěšně zakončil sezónu.
Pouze jediný vůz, řízený týmovým juniorem Kevinem Hansenem, se v Německu propracoval do finále, ale dobrodružství mladého Švéda neočekávaně skončilo, když ve třetím kole těžce havaroval a závod byl přerušen. Byl při vědomí a pohyboval se, když ho odváželi do nemocnice, kde byl během noci na pozorování. Až do té chvíle odváděl vynikající výkon a propracoval se opět do finále s několika vynikajícími starty.
Jeho týmoví kolegové v Německu neměli štěstí. Poté, co Timmy Hansen v neděli stylově vyhrál
tvrtou kvalifikační jízdu (Q4) a zajistil si tak slušnou celkovou třetí pozici, se zdálo, že bude v semifinále hrát hlavní roli. Naneštěstí na úzké dráze v Esteringu uvízl v typickém souboji v první zatáčce a musel se s poškozeným vozem PEUGEOT 208 WRX pomalu probíjet do cíle.
Sébastien Loeb potvrdil pověst rallysportu jako neúprosného kontaktního sportu. Nebyl schopen dokončit druhé semifinále poté, co byl jiným závodníkem tvrdě natlačen do zdi.
„Je obtížné najít na tomto víkendu něco pozitivního, ale vyzdvihl bych to, co už nějakou dobu víme: naše vozy mají rychlost, ale stále postrádáme několik dalších detailů, abychom mohli učinit ten stále nám unikající poslední krok na nejvyšší místo na stupních vítězů. Vrcholem zde zcela určitě bylo vynikající vítězství Timmyho ve 4. kvalifikaci dnes ráno a také celková výkonnost Kevina Hansena, kdy po startu ze zadní pozice dokázal bojovat o první pozice ve finále. Bohužel, kvůli nehodě se mu víkend pokazil. Nicméně Kevin může ze své rychlosti získat určité uklidnění a těšíme se, až ho opět uvidíme ve voze postupovat vpřed. Pokud jde o TImmyho a Sébastiena, jejich vysoké tempo bylo očividné, když je netísnil provoz. Ten byl o tomto víkendu příčinou jejich problémů na trati, která opět poskytovala jen málo příležitostí k předjíždění. Musíme tedy tvrdě pracovat na tom, abychom se podobným situacím dokázali vyhnout. Je to velmi náročný úkol, protože rozdíly mezi všemi továrními týmy v rallycrossu jsou neuvěřitelně těsné. Je to však náš úkol mezi touto a příští sezonou. Je to jako vždy proces postupného učení a my jsme opět identifikovali některé klíčové oblasti, které se musejí zlepšit.“
„Je jasné, že nikdo nemá v úmyslu zakončit víkend v nemocnici, takže dnešek skutečně neprobíhal podle plánu. Nehody jsou součástí motoristického sportu, takže prostě musíte rychle zapomenout a pokračovat dál. Až do té chvíle se vše opravdu hodně dařilo a i když jsme několikrát uvízli v provozu, zejména v první zatáčce, náš postup byl celkem dobrý. Myslím, že jsme měli několik dobrých startů. Jsem na to hrdý. Do finále jsme vyjížděli z konce startovního pole a dostali jsme se na třetí pozici. Tedy určitě situace, jak to dnes mohlo dopadnout. Vrátíme se!“
„Myslím, že se to dá nazvat dalším víkendem vzestupů a pádů, jenomže těch pádů bylo víc než vzestupů. Je zřejmé, že vzhledem ke startu do semifinále z přední řady jsme dnes měli potenciál dojít až do finále, přesto se tak nestalo. Pohybuji se v tomto sportu dostatečně dlouho, abych věděl, že tvrdé věci musíte brát s nadhledem. A když zažíváme víkend plný zklamání, jako je tento, když jsme současně tak blízko našemu konečnému cíli, jsme o to více rozhodnuti uspět. Chci také říci, že jsem velmi hrdý na svého bratra. Předvedl neuvěřitelný výkon, který přesně ukazuje čeho je schopen. Vrátí se ještě silnější než kdy předtím.“
„Až do závěrečné části kvalifikace jsem o tomto víkendu nikdy neměl čistou jízdu, což mne letos v Německu trápilo. Naneštěstí v rallycrossu pokud od začátku před sebou nemáte volnou trať pokaždé uvíznete, a to je to, co se mi tento víkend stalo. Trať je poměrně komplikovaná, protože neposkytuje mnoho možností pro předjíždění, což znamená, že je obtížné uvolnit se z tlačenice. Měli jsme potenciál, ale když jste sevřeni uprostřed pole, nemůžete ho využít a ledacos se může přihodit. Z vozu jsem měl během víkendu dobrý pocit, ale okolnosti opět působily v náš neprospěch. Jsem stále velmi motivovaný, abych pokračoval v usilovné práci s Teamem PEUGEOT Total, a opravdu se těším na to, co přijde v budoucnu.“
STAV MISTROVSTVÍ SVĚTA JEZDCŮ PO 11 ZÁVODECH ZE 12
Ze severu na jih: příští a současně poslední kolo Mistrovství světa FIA v rallycrossu se koná v Kapském Městě v Jižní Africe. Tento závod se jel poprvé v loňském roce. Vynikající, k tomuto účelu postavená trať je 1067 km dlouhá, tvoří ji asfalt a štěrk v poměru 60 : 40 a spousta rychlých zatáček. Timmy Hansen zde byl loni druhý a nejrychlejší kolo mělo 40,393 sekund. Kromě krásné scenérie a náročného rozvrhu mohou jezdci očekávat teplé počastí: ideální způsob, jak ukončit sezónu.