motorsport-tema3.jpg motorsport-mobile-3.jpg

DAKAR 2018
třetí vítězství týmu Peugeot Total v řadě

  • Články
  • Dva vozy PEUGEOT 208 WRX EVO na stupních vítězů, přesvědčující výsledek při jejich teprve druhém nasazení

Dva vozy PEUGEOT 208 WRX EVO na stupních vítězů, přesvědčující výsledek při jejich teprve druhém nasazení

5. srpna 2018 | WRX 7. závod | Kanada, 4.-5. srpna 2018

rallcross01.jpg

Team PEUGEOT Total s jezdci Timmy Hansenem a Sébastienem Loebem získal 2. a 3. místo v kanadském kole mistrovství světa FIA v rallycrossu. Je to pozitivní výsledek, který znamená užitečný vzestup obou jezdců a přísun bodů pro tým, zejména když uvážíme, že se jedná teprve o druhé závodní nasazení nejnovějšího vozu PEUGEOT 208 WRX Evo, jenž debutoval až minulý měsíc ve Švédsku. Tento výsledek je současně zaslouženou odměnou pro celý PEUGEOT Sport team, který na tom, aby se stal v krátké době konkurenceschopným, tvrdě pracoval. Junior týmu Kevin Hansen, který jezdí s vozem starší specifikace pro rok 2018, měl méně štěstí. Na jeho cestě ho zastavil technický problém v semifinále poté, co do té doby během víkendu prokazoval stálý vzestup výkonnosti.

 

KOMENTÁŘE

Bruno Famin, ředitel PEUGEOT SPORT

Tento víkend opět prokázal, že verze Evo našeho vozu má potřebnou rychlost, ale zároveň, že musíme nadále pracovat na všech detailech, které potřebujeme, abychom tuto rychlost proměnili ve vítězství. Je samozřejmě dobré získat dvě místa na stupních vítězů, ale to, po čem vždy opravdu toužíme, jsou vítězství! Zásluhou vynikající týmové práce jsme od Holjes ve Švédsku, kde vůz 208 WRX Evo minulý měsíc debutoval, učinili velký krok vpřed. Práce pokračuje s cílem zlepšit vůz tak, abychom příští měsíc doma v Loheacu mohli vyhrát. To je náš nový cíl.“

Sébastien Loeb, PEUGEOT 208 WRX Evo č. 9

Pro mě to byl víkend vzestupů a pádů, jak tomu v rallycrossu často bývá. V sobotu jsme měli skvělý den, ale dnes to nebylo tak dobré. Ráno jsem se dostal do kontaktu s Mattiasem Ekströmem a pak jsem v semifinále udělal chybu. Byla to moje vina, a to znamenalo, že jsem do finále startoval až ze 3. řady, což nikdy není jednoduché. Avšak startovat ze 3. řady a pak skončit na stupních vítězů nakonec není špatné, takže nakonec mám radost z výsledku týmu a jsem rád, že jsem se spolu s Timmym umístil mezi prvními třemi. Od prvního nasazení ve Švédsku jsme na tomto voze uskutečnili spoustu změn a pokrok je patrný: nyní soupeříme se špičkovými továrními vozy a vylepšili jsme si postavení v šampionátu. Celý víkend byl tedy velmi krásnou bitvou a jsem šťastný, že jsem se nakonec dostal na stupně vítězů.“

Timmy Hansen, PEUGEOT 208 WRX Evo č. 21

Bylo to teprve podruhé, co jsme jeli s tímto vozem po jeho představení ve Švédsku, a musím říci, že o tomto víkendu jsem v něm měl mnohem lepší pocit. Při testech v Rize jsme odvedli dobrou práci, a tak jsem cítil mnohem větší jistotu. Celkově vzato se nám víkend vydařil, ale ve finále jsem neodstartoval dobře. I přesto se mi po první zatáčce podařilo dostat na druhou pozici. Potom jsem už nechtěl příliš riskovat, protože už uplynula nějaká doba, co jsme se naposledy umístili na stupních vítězů. Opravdu jsem nestál o defekt pneumatiky nebo něco takového, a tak jsem jezdil v každém kole zejména v páté zatáčce opravdu velmi bezpečně. Závod jsme projeli dobře a nedomnívám se, že Johan, který vyhrál, si před námi vytvořil příliš velký náskok, a tak zjišťujeme, že tento nový vůz začíná zrychlovat. Zbývá nám na něm vykonat ještě spoustu práce, a to je jediná cesta, jak se posunout dál dopředu.“

Kevin Hansen, PEUGEOT 208 WRX č. 71

V semifinále jsem odstartoval opravdu dobře a v první zatáčce jsem byl v čele. Pak jsem se ale zkusil protlačit po vnější straně a tam jsem uvízl. Byl jsem vytlačen dozadu, a tak jel do jokeru a vrátil jsem se doprostřed jiného velkého souboje, po kterém jsem se začínal zlepšovat. V dalším kole však můj vůz naneštěstí začal zpomalovat kvůli problému s motorem, a proto jsem musel zastavit. A bylo po všem. Důležité je, že nakonec jsme na stupně vítězů dostali dva vozy, z čehož mám velkou radost: myslím, že máme týmového ducha jako nikdo jiný. Pokud jde o mě, mám ze svého řízení velkou radost. Stále získávám větší jistotu a moje pocity z vozu jsou skvělé.

 

 

VÝSLEDKY FINÁLOVÉHO ZÁVODU V TROIS-RIVIERES 

  1. Johan KRISTOFFERSON - 05:00,190
  2. Timmy HANSEN - 05:00,886
  3. Sébastien LOEB - 05:02,337
  4. Mattias EKSTRÖM - 05:03,556
  5. Petter SOLBERG - 05:04,228
  6. Janis BAUMANIS – 05:10,140

STAV MISTROVSTVÍ SVĚTA JEZDCŮ PO 7 ZÁVODECH Z 12

  1. Johan KRISTOFFERSSON/Volkswagen Polo R - 195 bodů
  2. Sébastien LOEB/PEUGEOT 208 WRX - 140 bodů
  3. Timmy HANSEN/PEUGEOT 208 WRX - 140 bodů
  4. Andreas BAKKERUD/Audi S1 - 139 bodů
  5. Petter SOLBERG/Volkswagen Polo R - 139 bodů
  6. Mattias EKSTRÖM/Audi S1 - 134 bodů
  7. Kevin HANSEN/PEUGEOT 208 WRX - 88 bodů
  8. Niclas GRÖNHOLM/Hyundai i20 - 86 bodů
  9. Janis BAUMANIS/Ford Fiesta - 64 bodů 
  10. Timur TIMERZJANOV/Hyundai i20 - 55 bodů
  11. Jérome GROSSET-JANIN/Renault Mégane RS - 47 bodů
  12. Robin LARSSON/Ford Fiesta - 37 bodů
  13. Guerlain CHICHERIT/Renault Mégane RS - 36 bodů
  14. Kevin ERIKSSON/Ford Fiesta - 20 bodů
  15. Tommy RUSTAD/Volkswagen Polo - 13 bodů

STAV MISTROVSTVÍ SVĚTA TÝMŮ PO 7 ZÁVODECH ZE 12

  1. PSRX Volkswagen Sweden - 334 bodů
  2. Team PEUGEOT Total - 280 bodů
  3. EKS Audi Sport - 273 bodů
  4. GRX Taneco - 141pts 
  5. GC Kompetition - 83 bodů
  6. Olsbergs MSE - 57 bodů

Další kolo – Lohéac, Francie

Příští kolo mistrovství světa v rallycrossu je nesmírně důležité: bude to domácí závod týmu PEUGEOT Sport v Loheac v Bretani 1. - 2. září, tedy po zasloužené letní přestávce pro celý tým. Loheac je rychlý a plynulý okruh, jehož povrch tvoří z 66 % štěrk a z 33 % asfalt. Celková délka je 1,088 km. Rekord na kolo drží Sébastien Loeb, a tak Team PEUGEOT Total bude na domácí půdě od vozu 208 WRX očekávat silný výsledek a místní fanoušci mu jistě ukáží svou podporu.

resizer-video.png